Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Duchovia miestami ani nie takých dávnych popravísk a mučiarní z Knoxvillu v Tennessee sa do dejín brutálneho death metalu nezmazateľne a významne zapísali v rokoch 1998 – 2008 a potom sa odmlčali. Veruže mi bolo smutno. Našťastie po siedmich rokoch začali znovu javiť známky života. Okolo hlavného popravčieho Jamieho Baileyho sa vystriedalo niekoľko ľudí, situáciu skomplikovalo aj to, že s bubeníkom z Holandska sa dá hrať len dovtedy, kým mikroskopický kentus neodstaví cestovanie a treba mať radšej celý ansámbel z domova, ale od 31. augusta je na svete nové EP a konštatujem, že „je to tam!“ a má to jedinú chybu – je toho zatiaľ málo.
BRODEQUIN do obalu, na ktorom je Dürerov drevorez Desaťtisíc mučeníkov, zabalili len dve skladby, „VII Nails“ a „Tenaillment“, dokopy majú päť minút a nejaké drobné a vznikli v zostave Mike Bailey (gitary), Jamie Bailey (basgitara, vokál) a Brennan Shackleford (bicie). Sedemnásť rokov od posledného albumu „Methods Of Execution“ pokračujú vo svojom neľútostnom a neľudskom ponurom brutálnom death metale s atmosférou neodvratného a krutého konca, sú zhudobneným obrazom surovej popravy, kde nie je miesto pre emócie, s výnimkou desu v očiach odsúdenca, ktorému v hlave búši krv v rytme bicích na nahrávke a so svetom sa lúči prerývaným revom ako výrazom bolesti a utrpenia.
BRODEQUIN nerobia ani ten najmenší krok v ústrety poslucháčovi zvyknutému na svoj produkčne „pekný“ a technicky vyčačkaný kov smrti súčasnosti. Naďalej sú o bezohľadnom priamočiarom náklepe, nad ktorým gitara maľuje zhubné a dramatické riffy a basa dodáva hutnosť balvana drviaceho chrbát a hrudník salemského „bosoráka“. Hlboký vokál raz hrozivo ťahavým, inokedy dôrazne deklamujúcim tónom prináša príbehy z reálneho sveta ľudského talentu na vymýšľanie krvavého i perverzne rafinovaného zúčtovania s odsúdencami. V pomalších pasážach nenájdete útechu, nie, tam činely dokresľujú moment, kedy puknutý zvon odprevádza nešťastníka na nejaký desom opradený pahorok za hradbami a predmestiami. Nikto nehrá ako oni, hoci niekoľko kapiel vie „hudobne kresliť“ podobne desivo. Je tu všetko, kvôli čomu slabšie kusy BDM – a BRODEQUIN zvlášť – zle znášajú. A to je dobre, hoci treba pripustiť, že na novom EP je zvuk predsa len o čosi „ľudskejší“ a vokál „zrozumiteľnejší“. Stále je to najvyššia úroveň deathmetalového extrémizmu a ak týmto dvom skladbám pribudne zo desať ďalších, tuším, kto pravdepodobne pre mňa nahrá deathmetalový album príslušného roku.
Perpetuation of Suffering (EP) (2021) Harbinger of Woe (2017) Methods Of Execution (2004) Prelude To Execution (EP) (2003) Created To Kill (split) (2002) Festival Of Death (2001) Instruments Of Torture (2000) Demo (1999)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2021 Vydavatel: Unmatched Brutality Records Stopáž: 5:23
Irové pokračují ve své vizi neotřele pojatého a math rockem ušpiněného post rocku, jako by se stále snažili vyrovnat debutu, kterým se blýskli již v roce 2009. Opět chybí asi jen špetka, aby to bylo na potlesk.
Tento projekt táhne především charakteristický vokál Donovana Melero z HAIL THE SUN, což ve spojení se Sergio Medinou z ROYAL CODA znamená ono emotivně bolavé ukřičené post hardcore inferno, které odkazuje k domovským skupinám obou zmíněných hudebníků.
Rakouská brutální parta si za tematickou oblast své tvorby vybrala sériové vrahy. Je tedy asi logické, že těžiště i jejich třetího alba je deathgrindový nářez. A je to slušná porce třeba pro příznivce belgických ABORTED.
Klasický "Rogga" Johansson a jeho user-friendly death metal. Letos sice nemá oslnivou formu (viz slabší PAGANIZER), ale stále je to se ctí. Minulá deska byla lepší, ale i tady si skalní fanoušek najde to své. Hned po prvním poslechu vidíte všechny karty.
Trochu emařiny, trochu punkrocku a špetka indie melancholie. KOVADLINA řiznutá CARCIO RADIO. Ve výsledku celkem pozitivní vibe. Nová kapela se staronovými tvářemi a Banánem u mikrofonu. Hardcorovější MŇÁGA? Možná.
Tahle britská parta si prostě musí vybrat co chce. Koncept, ve kterém střídáte mělký emotivní rock a temnou post metalovou vlnu šilhající po blackaze v konečném důsledku působí jako zmatlaný dort od Pejska a Kočičky.
Nesúhlasím úplne s kolegom Shnoffom, že „PowerNerd“ je „ezo“. Devinovej potrhlosti je v textoch síce dosť, no v prvom rade ide o priamočiary prog’n'roll, ktorý strhne a baví od začiatku až do konca. Ad koniec: na „Ruby Quaker“ sa už so Shnoffom zhodneme.